fredag 26 maj 2017

Klä lampskärm med tapet

Igår hittade jag en kul retroinspirerad tapet på Rusta och kunde . Kanske har du rester från en gammal tapetrulle eller suktar efter drömtapeten? Att klä in lådor, böcker, lampor och askar med tapet är både enkelt och prisvärt! Vecka en lampskärm - Att göra en veckad lampskärm är inte svårt. Ett tredje alternativ är att använda tapetpapper från samma rum som lampan skall vara i. Hanna har ju verkligen varit igång och gjort om och pysslat så nu är det väl dags att jag tar tag och följer hennes .

Kan man köpa lampa med lampskärm som är vit så att man t ex kan klä skärmen med tapet ? Var köper man det isåfall? Gör din egen lampskärm av tapet ! Jag visar steg för steg hur du tillverkar din egen tapetlampskärm av ett. Jag visar med bildsekvenser hur man tillverkar sin egen proffsiga lampskärm i. Här är ett tips om hur man gör en egen lampskärm. Visst ser det lätt ut?


Lätt som en plätt!

Lampan är gjort på tapet så om du vill matcha upp något i ditt rum så är . Klä en lampskärm med en karta och måla foten vit. Samla ihop ett gäng lampor till en effektfull bukett! Hittar du lampskärmar i bra kvalitet på loppis behöver du så klart inte klä om dem men ibland är . Klä om lampskärm – tekniker.


En metallring kirrar du enkelt av en gammal, uttjänt lampskärm genom att riva av tyget. Här har jag slagit in askarna i Anna Kubels fantastiska tapet Ava från Sandbergs. Måste (MÅSTE) klä om en sittpuff i det här tyget!


Hall latnlig stil blommig tapet tapeter till hallen Gör Det Själv Förvaring, . Gör små lampskärmar av dem istället för att låta dem . Klä tidningsställen med en snygg tapet ,. Virka babyfilt och lampskärm med populära mormorsrutor Trebarnspappan . Jag vill att min ska vara drömsk och veckad . Den klär hela hallen och trappan som leder till övervåningen liksom hela. Så varför inte klä på dem en aning? Med frostfärg för glas skapar . Fåtölj och lampskärm klädd i samma.

Fyllde år för ett tag sen, önskade mig omtapetsering av . Klä in burken och limma fast tapeten eller ta en genväg genom att använda tejp. Burken är nu redo att fyllas med valfritt innehåll! Ljusstakar av gamla bestick och lampskärmar klädda med mjuken: Det är lättare än man tror . Gamla lampskärmar blir snabbt som nya med en rolig tapet.


Bild: Pressloft. Kollektionen Karolina Kroon innehåller tapeter från Formgivare, bland annat Antonia. Klär vackert väggar i matsal och vardagsrum. Handla fraktfritt hos. Camilla Lindfors.


Man kan ju ta tapetremsor istället för tyg om man vill, det blir ännu lättare. Jag klädde om min dotters märkestavla med nytt tyg. Jag har använt mig av en överbliven lampskärm , tagit isär den och använt mig av den runda bågen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.