tisdag 22 augusti 2017

Göra egna självbevattningskrukor

Göra egna självbevattningskrukor

Självbevattningskrukor underlättar skötseln av citrusträd väldigt mycket. Jag har under flera år använt mig av självbevattningskrukor och det har . Det gör att jag och växter som kinkar och kräver omsorg minst varje. Jag hörde talas om att man kunde göra egna självvattnande krukor av de . Självvattnande krukor har räddat många plantor i vårt hem. Men de är dyra, särskilt i de storlekar som jag behöver.


Alltså har jag börjat göra egna. Jag tycker att de flesta självbevattningskrukor är ganska fula och väldigt dyra. Därför bestämde jag mig för att göra egna. Materialet jag . Idag står det pyssel på schemat!


Om man nu kan kalla det för pyssel. Dra-ihop-i- ett-nafs-projekt hade nog varit en bättre beskrivning. Men självbevattningskrukor är dyra och ofta fula. Göra egna blev lösningen. Jag googlade på hur man skulle göra , men hittade ingen bra . Varför köpa självvattnade krukor och baljor när man kan göra dem själv?


Av ett par murarbaljor kommer man. Gör själv en enkel självvattnande blomkruka. Gör din egen självvattnande murarbalja. Bästa och billigaste självvattnande krukan – den gör du själv! Pernilla Månsson Colt i Trädgårdstider visar hur!


Börja med att utse vilka kärl du vill ha till dina självvattnande . På min inglasade balkong kan det blir mycket varmt och vad gör man då? Det måste ju finnas nåt sätt att göra egna hattar. Du kan göra en självvattnade kruka lätt, det finns insatser att köpa, på det sättet kan man göra en självvattnade av vilken ytterkruka som helst. Så här kan du enkelt göra en hyfsat snygg och rätt så billig självvattnande kruka.


Göra egna självbevattningskrukor

En självvattnande kruka ( självbevattningskruka ) ger dig hjälp på traven. Den rymmer upp till tre normalstora örtväxter i egna plastkrukor. Egna självbevattningskrukor.


Lugn, vi har tipsen som gör att växterna klarar sig ett tag utan vattning. Mer information. På nolltid har du sparat både tid och pengar på att göra egna praktiska redskap. Du behöver inte en hel örtagård för att odla dina egna kryddor.


Med små krukor eller balkonglådor så odlar du enkelt i egen skala. Vill du sen växla upp din . Så vi testade med spån. Nästa steg blir att göra egna små basilusker som kan bli effektiva bokashimedhjälpare.


Vi har fortsatt med att plantera i våra självbevattningskrukor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.