onsdag 27 mars 2019

Gjuta krukor i betong

Jag har testat att gjuta i betong för första gången. Lite trixigt, men det blev en rätt lyckad premiärgjutning måste jag säga. Så gjorde jag: Jag . Det är endast din fantasi som sätter gränserna för vad du kan skapa . Du behöver: Slät finbetong.

Blandare betongen, hällde betong i den större yoghurtformen och tryckte ner . Dekorera krukor och väggar med betongakryl och finputsbruk. Kan det möjligtvis bli en stor fyrkantig kruka? Inspiration, Dekor, Design Idéer, Studerande, Cement, Vaser.


Kruka av betong. Denna pin hittades av Evelina. Hitta (och spara!) dina egna pins på Pinterest. Vad är då betong ?

Betong består kort och gott av cement, ballast . Men eftersom den ska placeras mot en vägg så gick det inte att gjuta formen mot hörnet. Nackdelen med dessa är ju att de blir så TUNGA! De bästa är att bygga en form, det finns en särskild sorts . Börja med att fylla botten på en plasthink med betong.


Vill du ha ett . Bra tips och instruktionsfilmer. Använd formar du har hemma för att gjuta krukor , vaser, fågelbad och . På vår hemsida visar vi hur enkelt det är att gjuta egna krukor , låt fantasin flöda och fyll din trädgård eller . Ta chansen att göra din värld större. Gjuta med cement olika krukor och fat.


Hos ABF har du möjlighet att påverka både . Väggen i lådan blir 5-5cm . Ska du gjuta en kruka kan du använda t. I PExtra berättar hon hur man gör för att gjuta betongkrukor hemma. Sugen på att själv börja gjuta ?

Att gjuta betong är lite som att baka. Man väljer en form. Lär dig gjuta på en betongkurs med ett material som håller länge och är vackert . Det är frestande att direkt sätta igång att gjuta en gigantisk kruka till . Vi har börjat med att gjuta i betong , hur kul som helst! Här har vi gjutit i en plast kruka på fot i två delar, och limmat ihop.


Här är vår steg-för-steg-guide. Häll betong i botten på den stora hinken, häll i så mycket som du vill att . Vid vår rundvandring . De här virkade krukorna (eller skålar om man så vill) gjorde jag och min kära moder för ett tag sedan när jag var och . Blanda betong och få till rätt konsistens. Soffbord i betong (behöver ej gjuta själv).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.