fredag 29 mars 2019

Hur vet man hur mycket man får lasta i bilen

Fyll i ditt registreringsnummer för att ta reda på din bils tjänstevikt. Beräkna hur mycket du får lasta i bilen. Du får inte lasta gods eller placera personer så att förarens sikt skyms eller så att möjligheterna.


Förarens vikt räknas inte in i lasten, men varje passagerares vikt uppskattas till. Står det i instruktionsboken?

Två vuxna i bilen. Lättlastbil med en passagerare. Ibland behöver man ta med lite extra bagage, packning eller material i bilen. Kontrollera maxvikten samt hur tungt släp din bil får dra – och vad du har för körkortsbehörighet. Fråga från korkortssidan steg-för-steg fråga: Du har med passagerare i bilen som tillsammans väger 3kg.


Så det säkraste är nog att lasta det man med säkerhet har använding för. Hur mycket bagage kan du lasta. Vet inte riktigt hur du menar.

Många vet inte hur mycket man får lasta på släpvagnen eller i. Både bil och släp har en egen högsta tillåtna lastvikt som inte får överskridas. Och hur mycket får plats? Men man vet ju inte hur väl det stämmer med verkligheten. Hur petiga är det om man säger att man råkar lasta 600kg?


Några andra tips tages tacksamt emot. Vet ni något bra ställe i närheten av Sassnitz som man kan handla billig öl? Man brukar titta efter bilar som har dämparna i botten. MYCKET mer än vad man får göra.


Totalvikt, tjänstevikt, bruttovikt, lastvikt – vad är vad egentligen? Här reder vi ut begreppen, så du vet vilket släp du kan haka på din bil. Det du får fram är alltså vad bilen är konstruerad att tåla.


Där kan man se hur mycket av lastbilens vikt som maximalt får belasta respektive axel. Hur vet man bärighetsklassen? Kolla i instruktionsboken för att ta reda på exakt vad som gäller för din bil. Okej, hur mycket får lasset väga som högst när jag fyllt bilen ?

Jag kan inte svara på den, jag vet faktiskt inte ens hur man får fram uppgiften. Jag ska hyra ett skåpsläp och vet att jag kommer att lasta på 4kilo för mycket. Hur tungt släp får du köra med när du har BE-körkort?


Men hur mycket de får lasta vet de inte. De flesta bilar måste ha överlast, mer än maxvikten, där allt och alla i bilen utom föraren räknas in. Tack sa jag, då vet jag vad som gäller. Så då får jag alltså bara lasta 1kg för att inte överstiga de 8kg som min bil får dra. Med BE-behörighet får man dra ett släp med hur hög totalvikt som helst men släpet får vara lastat till en . Här brukar man kunna läsa vad en bil får dra med de olika.


Se punkt ovan. Tjänstevikten är helt enkelt bilens . Bilens tjänstevikt. Har försökt läsa mig till vad som gäller men är fortfarande osäker. LiveAgent ddesign. När behöver jag kolla upp axelvikten på min bil ? Det beror på att olika motoralternativ och utrustningspaket gör att modellerna väger olika mycket.


Alla dessa fjädrar kommer passa på bilen men för att få maximal . Hur stor är en eu pall och vad är flakmeter. Vanligaste är att en trailer lastar 1flakmeter alltså pallplatser och man brukar förenklat räkna . Kan justeras beroende på hur man lastar. Lätta släpvagnar brukar ha en totalvikt på max 7kg, men den kan vara mer än så. Här spelar det alltså ingen roll om Clark eller Julia väljer att inte lasta släpet .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.